Inditex a obținut anul trecut pe piața locală o cifră de afaceri cumulată de 776,5 milioane lei (175,7 milioane euro), cu circa 16% mai mare comparativ cu 2012, când s-a situat la 671 milioane lei (150,6 milioane euro), și un profit net în creștere cu 12%, de la 97,2 milioane lei (21,8 milioane euro) la 109 milioane lei (24,7 milioane euro).
Astfel, atât rata de creștere a cifrei de afaceri, cât și cea a profitului s-au înjumătățit în 2013 față de 2012, când afacerile au urcat cu 30%, iar câștigul cu 20%.
Anul trecut, toate cele șapte branduri au înregistrat creșteri ale vânzărilor și au fost profitabile. Cea mai mare creștere a profitului net a fost înregistrată de cele 19 magazine Bershka, de aproape 64%, iar cel mai mare avans al cifrei de afaceri a fost obținut de Oysho, de 27,4%. La polul opus s-a situat brandul Stradivarius, al cărui profit a scăzut cu 34%, iar afacerile au urcat cu 6,9%.
Aproape jumătate din business și profit a fost generat de cele 21 de magazine Zara, care au înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 377,3 milioane lei (85,4 milioane euro), cu 13,5% mai mare decât în 2012, și un profit net de 54,3 milioane lei (12,3 milioane euro), în creștere cu 5,6%.
Restul a fost generat în ordine de Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho și Zara Home.
Bershka a avut anul trecut o cifră de afaceri 129,7 milioane lei (29,3milioane euro), cu 24% mai mare față de nivelul din 2012, și un profit de circa 13 milioane lei (2,9 milioane euro). Cele 19 magazine Pull&Bear au raportat o creștere cu 12% a afacerilor, la 97,3 milioane lei (22 milioane euro), și o stagnare a profitului, la 11,5 milioane lei (2,6 milioane euro).
În cazul Stradivarius, care cuprinde o rețea de 19 magazine, cifra de afaceri s-a situat la un nivel de 65,7 milioane lei (14,9 milioane euro), cu 6,9% mai mare, în timp ce profitul net a fost de 4,6 milioane lei (1,04 milioane euro), în scădere cu 34%.
Cele 9 magazine Massimo Dutti au înregistrat anul trecut o majorare cu 23,3% a afacerilor, la 73 milioane lei (16,5 milioane euro), și cu 28,7% a profitului net, la 18,3 milioane lei (4,1 milioane euro).
Marca Oysho, care însumează 7 magazine, a avut anul trecut afaceri de 17,5 milioane lei (4 milioane euro), cu 27,4% mai mari, și un profit de 3,75 milioane lei (848.000 euro), cu 34,2% peste nivelul din 2012.
Magazinele cu decorațiuni Zara Home au avut anul trecut un câștig net de 3,45 milioane lei (782.000 euro), cu 48,5% mai mare, la afaceri în creștere cu 27%, de 16 milioane lei (3,6 milioane euro).
Inditex a deschis primele magazine din România în 2004 în franciză, iar în 2007 a intrat direct pe piață.
La nivel mondial, Inditex este prezent în aproape 90 de state cu o rețea de 6.340 de magazine și a avut în 2013 vânzări de 16,7 miliarde euro și un profit net de 2,4 miliarde euro.